uvádí...
28. logistický kongres EASTLOG, 29.–30. 5. 2025

Konferenční program

Najděte inspiraci u našich desítek řečníků
Společný program
29. 5. 2025
8:00 – 9:00

Registrace

9:00 – 10:45

Keynote přednášky

Logistika zítřka: ideální souhra automatizace a umělé inteligence

Ve světě, kde je logistika definována komplexitou a rychlostí, spočívá klíč k budoucnosti v důmyslném propojení umělé inteligence (AI) a automatizace. Úvodní přednáška, postavená na reálných příkladech a praktických poznatcích, ukáže, jak lze AI a automatizaci kombinovat s cílem dosáhnout vyšší efektivity a adaptability. Podíváme se na široké spektrum technologií – od AI agentů, které dynamicky řídí provozní procesy, přes robotiku až po počítačové vidění, které mění podobu skladů. Zaměříme se nejen na současný stav automatizace a reálné přínosy AI, ale také na to, kam směřuje další vývoj v logistice.

Anike Murrenhoff, Fraunhofer IML
10:45 – 11:15

Dopolední přestávka na kávu

11:15 – 12:15

Panelová diskuse

Panelová diskuse: Automatizace – Věda, magie nebo promyšlená strategie?

Svět logistiky prochází rychlou proměnou. Automatizace a robotizace přinášejí nebývalé možnosti, ale zároveň i výzvy – nejen v oblasti investic, návratnosti a integrace technologií, ale také v otázkách bezpečnosti, flexibility a lidského faktoru. Namíchat ten správný koktejl automatizace, robotizace a digitalizace ve skladech a supply chainu je prostě alchymie. Panelová diskuse propojí zkušenosti technologických expertů, dodavatelů skladové techniky, developerů i samotných uživatelů. Společně se pokusíme pochopit alchymii automatizace – tak, aby přinesla nejen vyšší efektivitu, ale i skutečnou přidanou hodnotu pro firmu a její zákazníky.

Michael Němec, Rohlik Group
Gabriela Hrbáčková, Hofmann Personal
Jindřich Kadeřávek, Element Logic Czech Republic
Stanislav Břeň, Systémy Logistiky
12:15 – 13:45

Oběd a BizLOG

13:45 – 16:00

Odpolední sekce

Odpolední sekce: Intralogistika

Automatizace a digitalizace mění vnitropodnikovou logistiku a přinášejí konkrétní výsledky. Jaké technologie se osvědčily a co rozhoduje o úspěchu implementace? Odpolední sekce Intralogistika nabídne případové studie z praxe, v nichž automatizace a robotizace proměnily skladovou a výrobní logistiku. Prezentované projekty představí vždy dvojice – dodavatel technologie a klient. Společně popíšou celý proces od prvotní analýzy až po dosažené výsledky. Zmíněny budou hlavní cíle projektů, překážky při implementaci a konkrétní zlepšení. Zaměříme se také na poučení z realizovaných projektů a na to, co by firmy udělaly jinak, kdyby měly možnost začít znovu.

Odpolední sekce: Doprava a SCM

Moderní technologie ovlivňují svět dopravy. Automatizace přispívá k lepšímu plánování tras, řízení flotil a optimalizaci nákladů. Jaké výsledky přinášejí digitální řešení? Odpolední sekce Doprava se zaměří na případové studie a inovace, které reálně mění způsob, jakým podniky organizují a řídí přepravu zboží. Nebudeme hovořit o autonomních kamionech nebo dronovém doručování, ale o inteligentních systémech, které již dnes pomáhají efektivně spravovat přepravní kapacity a zvyšovat spolehlivost dodavatelských řetězců. V rámci případových studiích vystoupí odborníci, kteří se na straně dodavatelů věnují moderním dopravním řešením, a jejich klienti, kteří tyto technologie implementovali.

Kulatý stůl HR

Součástí letošního kongresu bude opět oblíbený kulatý stůl zaměřený na lidské zdroje s odborníky na personální problematiku v logistice a dopravě. Kromě tradičních témat, jako je nedostatek pracovníků, atraktivita firem na pracovním trhu nebo motivace zaměstnanců, se letos zaměříme i na roli umělé inteligence v HR. Jak může AI pomoci v náboru a udržení lidí? Jak ovlivňuje způsob řízení týmů a rozvoj zaměstnanců? A kde jsou její limity? Diskuzi obohatí i konkrétní příklady využití AI v HR z logistických firem. Kulatý stůl bude moderovaný a zahrne krátké prezentace, které nastolí klíčová témata a podnítí následnou debatu. 

Kulatý stůl ESG

Po loňské premiéře se tento programový bod stal pevnou součástí odpoledních bloků, kterými organizátoři reagují na stále aktuálnější požadavky v oblasti ESG. Nefinanční reporting se týká všech velkých podniků a do budoucna i některých malých a středních. „Mentalita“ nefinančního reportingu
ale prostupuje napříč dodavatelsko- odběratelskými řetězci. Workshop bude mít podobu kulatého stolu, kolem něhož zasednou odborníci na ESG. V průběhu se uskuteční stručné prezentace, na jejichž základě se rozvine diskuse přítomných odborníků.

Logistika ze statku aneb Řízený sklad pro Maso-Profit

Dodávky technologií, potřeb a přísad do potravinářství mají svá logistická specifika. Rodinná firma Maso-Profit se v roce 2018 rozhodla vybudovat automatický sklad typu miniload, který umístila do starého statku v Hrdlořezích. Stroj byl uveden do ostrého provozu v roce 2020 a v té době šlo o první instalaci automatického zakladače Jungheinrich STC2B1A v Česku. Automat, kterému ve firmě rychle začali říkat Robot Emil, umožňuje zaměstnancům obsluhovat celý sklad s 2500 přepravkami a více než 10 000 druhy zboží. Moderní intralogistický systém si poradil i s původní sedlovou střechou budovy a umožnil využití obtížně přístupných prostor. Záhy se ale ukázalo, že další potřebný rozvoj intralogistiky komplikoval dvě dekády starý informační systém. A zde začíná další kapitola příběhu o optimalizaci logistických toků. Tu Maso-Profit začal psát společně s firmou K2 atmitec.

Jiří Kužniar, MASO-PROFIT
Pavel Motan, K2 atmitec

Ze silnic na koleje – Intermodální přeprava v praxi

Společnost Mondi Štětí, největší papírna v Čechách, vyrábí buničinu a papír pro obalová řešení, které vyváží do 80 zemí. Zaměstnává téměř 1000 lidí a nedávno dokončila investici do nového papírenského stroje, čímž se přiblížila k cíli milionu tun výrobků ročně. V rámci snahy o ekologičtější přepravu spolupracuje s LKW Walter na rozšíření intermodální dopravy, která kombinuje silniční a železniční přepravu. Tím zajišťují efektivní a udržitelnější distribuci produktů po Evropě, snižují uhlíkovou stopu a zvyšují spolehlivost dodávek. Spolupráce dokládá, jak lze díky dlouhodobému partnerství a pokročilým logistickým řešením přispět k ochraně životního prostředí a posílit udržitelný rozvoj odvětví.

Samuel Adrien Mory, LKW Walter
Michal Jakeš, Mondi Group

Automatizace v Lenzing Biocel Paskov zjednodušila administrativně náročnou správu vjezdu

Společnost Lenzing Biocel Paskov, která vyrábí viskózovou buničinu, se rozhodla modernizovat svůj vjezdový systém implementací samoobslužného kiosku Welcomo. Klíčový prvek představovalo propojení samoobslužných kiosků s externími systémy (přístupovým systémem Cominfo, SAP a kamerami pro čtení RZ). Řešení vzniklo na míru specifickým potřebám společnosti Lenzing Biocel Paskov, přičemž hlavním cílem bylo zvýšení efektivity a komfortu pro všechny zúčastněné strany. Integrace zrychlila a zjednodušila procesy, čímž nahradila administrativně náročnou správu vjezdu. Výsledkem je plynulejší provoz, vyšší bezpečnost a snížení provozních nákladů. Případová studie ukazuje, jak může digitalizace posunout logistické operace na novou úroveň a přinést hmatatelné přínosy v praxi.

Tomáš Forgač, Lenzing Biocel Paskov
Marek Čihák, M2C

Zamířit na vyšší efektivitu

Společnost Česká zbrojovka, součást skupiny Colt CZ Group, jeden ze světových výrobců palných zbraní, se rozhodla optimalizovat své logistické procesy pomocí cloudové aplikace Time Slot Control. Cílem bylo odstranit úzká hrdla v příjmu a expedici, minimalizovat prostoje a rozložit práci skladových operátorů i dopravců. Díky nasazení rezervačního systému přistavují dopravci vozidla v předem stanovených termínech, což snižuje provozní náklady – od optimalizace směn až po úspory na využití manipulační techniky a mzdových nákladů. Klesá také nejistota při zásobování materiálem a expedici hotových výrobků. Centrální evidence vozidel vjíždějících do areálu firmy zvyšuje bezpečnost, přehled pro všechny zúčastněné uživatele a eliminuje zbytečnou komunikaci e-mailem a telefonem a umožňuje reportovat vytíženost klíčových zdrojů a evidenci vratných obalů kolujících mezi dodavateli a vlastní firmou. Jaké další dopady měla tato změna na provoz České zbrojovky?

Adam Pavlůsek, Česká zbrojovka
Dana Klištincová, Lotraco
15:00 – 16:00

Panelová diskuse

Digitální revoluce v dopravě

Digitalizace a automatizace proměňují způsob řízení nákladní dopravy. Jak se firmám daří adaptovat na nové technologie a které inovace přinášejí největší benefity? Existují překážky při zavádění digitalizace a jak je překonat? Panelová diskuse navazující na sekci Doprava zacílí na praktické zkušenosti s implementací digitálních řešení. Experti a zástupci firem, které tyto systémy již využívají, budou sdílet své poznatky o tom, jak technologie pomáhají redukovat náklady, optimalizovat trasy, zvyšovat efektivitu přepravy a snižovat dopad na životní prostředí.

Tatiana Koššová, ATOZ Group

Jak úspěšně automatizovat intralogistiku?

Jaké jsou hlavní výzvy automatizačních projektů a jaké ponaučení si z nich můžeme vzít? Panelová diskuse navazující na sekci Intralogistika se zaměří na sdílení zkušeností s implementací pokročilých technologií ve skladech a výrobních provozech. Panelisté z řad dodavatelů i uživatelů intralogistických řešení se podělí o své poznatky z konkrétních projektů. Jak se vypořádali s překážkami? Jak se jim podařilo sladit nové skladové technologie s existujícími procesy a jak se změnila jejich logistika? Diskutovat se bude o návratnosti investic a o tom, jaké strategie vedou k bezproblémovému přijetí inovací ze strany zaměstnanců.

Patricia Jakešová
16:00 – 16:20

Odpolední přestávka na kávu

16:20 – 17:00

Keynote přednáška

17:00 – 18:00

Panelová diskuse

Panelová diskuse: Ekonomika v pohybu – jak mění geopolitika a trhy dodavatelské řetězce?

Dodavatelské řetězce procházejí turbulentním obdobím. Roste tlak na relokaci výrob, obchodní bariéry se stávají novým standardem a geopolitické faktory stále více ovlivňují logistiku. Firmy přehodnocují strategie – hledají rovnováhu mezi náklady, dostupností surovin a bezpečností dodávek a udržitelným růstem. Jaké faktory určují směr globálních i lokálních dodavatelských řetězců? Jsme svědky nového rozložení sil v obchodě a výrobě? Končí éra globalizace? Jaká je realita nearshoringu a friendshoringu? Proč rostou obchodní bariéry a cla? Co rozhoduje o přesunu výrob? Jak změny ve spotřebitelském chování ovlivňují výrobní a logistické strategie firem? Jaký sentiment převládá mezi manažery? Co čeká světovou ekonomiku v příštích letech a jak by se na to měl sektor logistiky připravit? Diskuse propojí pohledy ekonomů, odborníků na supply chain a manažerů firem, kteří tyto změny zažívají v praxi.

18:00 – 23:00

Večerní program

Chcete slyšet tyto inspirativní prezentace?
Rezervujte si své místo na kongresu ještě dnes!

Registrace