uvádí...
28. logistický kongres EASTLOG, 29.–30. 5. 2025

Konferenční program

Najděte inspiraci u našich desítek řečníků
Společný program
29. 5. 2025
Intralogistika
29. 5. 2025
Doprava & SCM
29. 5. 2025
SEELOG
30. 5. 2025
8:00 – 9:00

Registrace

9:00 – 10:45

Keynote přednášky

Logistika zítřka: ideální souhra automatizace a umělé inteligence

Ve světě, kde je logistika definována komplexitou a rychlostí, spočívá klíč k budoucnosti v důmyslném propojení umělé inteligence (AI) a automatizace. Úvodní přednáška, postavená na reálných příkladech a praktických poznatcích, ukáže, jak lze AI a automatizaci kombinovat s cílem dosáhnout vyšší efektivity a adaptability. Podíváme se na široké spektrum technologií – od AI agentů, které dynamicky řídí provozní procesy, přes robotiku až po počítačové vidění, které mění podobu skladů. Zaměříme se nejen na současný stav automatizace a reálné přínosy AI, ale také na to, kam směřuje další vývoj v logistice.

Anike Murrenhoff, Fraunhofer IML

AI v logistice: Budeme používat AI, nebo bude AI používat nás?

Generativní AI už není jen buzzword – je to nový kolega, který mění pravidla hry. V přednášce si ukážeme, jak může AI pomáhat s plánováním, řízením zásob, komunikací se zákazníky nebo predikcí zpoždění. Ale také kde selhává a má rezervy. Představíme nástroje jako ChatGPT s funkcí Deep Research, Microsoft Copilot, Perplexity, NotebookLM nebo Eleven Labs. A podíváme se na konkrétní příklady z praxe, jak je využít v každodenním logistickém provozu, ve strategiích i v leadershipu. Vtipně a s nadhledem, ale s jasným cílem: abyste po 60 minutách odcházeli s hlavou plnou nápadů a inspirace.

 

Senta Čermáková, inspiruj.se
10:45 – 11:15

Dopolední přestávka na kávu

11:15 – 12:15

Panelová diskuse

Panelová diskuse: Automatizace – Věda, magie nebo promyšlená strategie?

Svět logistiky prochází rychlou proměnou. Automatizace a robotizace přinášejí nebývalé možnosti, ale zároveň i výzvy – nejen v oblasti investic, návratnosti a integrace technologií, ale také v otázkách bezpečnosti, flexibility a lidského faktoru. Namíchat ten správný koktejl automatizace, robotizace a digitalizace ve skladech a supply chainu je prostě alchymie. Panelová diskuse propojí zkušenosti technologických expertů, dodavatelů skladové techniky, developerů i samotných uživatelů. Společně se pokusíme pochopit alchymii automatizace – tak, aby přinesla nejen vyšší efektivitu, ale i skutečnou přidanou hodnotu pro firmu a její zákazníky.

Panelovou diskusi bude moderovat Stanislav Břeň, šéfredaktor časopisu Systémy logistiky.

Peter Jánoši, P3 Logistic Parks
Martin Báča, Continental Automotive
Lukas Jatta, Miebach Consulting
Michael Němec, Rohlik Group
Gabriela Hrbáčková, Hofmann Personal
Jindřich Kadeřávek, Element Logic Czech Republic
Stanislav Břeň, Systémy Logistiky
12:15 – 13:45

Oběd a BizLOG

13:45 – 16:00

Odpolední sekce

Odpolední sekce: Intralogistika

Automatizace a digitalizace mění vnitropodnikovou logistiku a přinášejí konkrétní výsledky. Jaké technologie se osvědčily a co rozhoduje o úspěchu implementace? Odpolední sekce Intralogistika nabídne případové studie z praxe, v nichž automatizace a robotizace proměnily skladovou a výrobní logistiku. Prezentované projekty představí vždy dvojice – dodavatel technologie a klient. Společně popíšou celý proces od prvotní analýzy až po dosažené výsledky. Zmíněny budou hlavní cíle projektů, překážky při implementaci a konkrétní zlepšení. Zaměříme se také na poučení z realizovaných projektů a na to, co by firmy udělaly jinak, kdyby měly možnost začít znovu.

Odpolední sekce: Doprava a SCM

Moderní technologie ovlivňují svět dopravy. Automatizace přispívá k lepšímu plánování tras, řízení flotil a optimalizaci nákladů. Jaké výsledky přinášejí digitální řešení? Odpolední sekce Doprava se zaměří na případové studie a inovace, které reálně mění způsob, jakým podniky organizují a řídí přepravu zboží. Nebudeme hovořit o autonomních kamionech nebo dronovém doručování, ale o inteligentních systémech, které již dnes pomáhají efektivně spravovat přepravní kapacity a zvyšovat spolehlivost dodavatelských řetězců. V rámci případových studiích vystoupí odborníci, kteří se na straně dodavatelů věnují moderním dopravním řešením, a jejich klienti, kteří tyto technologie implementovali.

Kulatý stůl HR

Součástí letošního kongresu bude opět oblíbený kulatý stůl zaměřený na lidské zdroje s odborníky na personální problematiku v logistice a dopravě. Kromě tradičních témat, jako je nedostatek pracovníků, atraktivita firem na pracovním trhu nebo motivace zaměstnanců, se letos zaměříme i na roli umělé inteligence v HR. Jak může AI pomoci v náboru a udržení lidí? Jak ovlivňuje způsob řízení týmů a rozvoj zaměstnanců? A kde jsou její limity? Diskuzi obohatí i konkrétní příklady využití AI v HR z logistických firem. Kulatý stůl bude moderovaný a zahrne krátké prezentace, které nastolí klíčová témata a podnítí následnou debatu. 

Kulatý stůl ESG

Po loňské premiéře se tento programový bod stal pevnou součástí odpoledních bloků, kterými organizátoři reagují na stále aktuálnější požadavky v oblasti ESG. Nefinanční reporting se týká všech velkých podniků a do budoucna i některých malých a středních. „Mentalita“ nefinančního reportingu
ale prostupuje napříč dodavatelsko- odběratelskými řetězci. Workshop bude mít podobu kulatého stolu, kolem něhož zasednou odborníci na ESG. V průběhu se uskuteční stručné prezentace, na jejichž základě se rozvine diskuse přítomných odborníků.

16:00 – 16:20

Odpolední přestávka na kávu

16:20 – 17:00

Keynote přednáška

Nový pracovní řád: místo pro lidi, nebo pro stroje

Umělá inteligence už dávno není záležitostí science fiction – proniká do firem, úřadů i továren a v reálném čase přetváří trh práce. Co to znamená pro lidskou práci? Zaniknou některé profese úplně? Kdo bude muset hledat nový směr a kdo naopak získá nové příležitosti? Prezentace se zaměří na konkrétní dopady AI napříč sektory – od administrativy přes výrobu až po logistiku, kde stroje stále častěji nahrazují lidi nejen při fyzické práci, ale i v plánování. Ukážeme, že nejde jen o technologii, ale i o etické otázky a nutnost rychlé adaptace. AI totiž není jen nástroj – je to síla, která může zásadně změnit pravidla hry. A otázka nezní jestli, ale kdy.

José Kadlec, GoodCall

Vítejte v 18. století

Příští rok slaví magnum opus Adama Smitha Bohatství národů 250 let. S malými pauzami jsme půl třetího století svorně fandili bourání překážek globálního obchodu. Svět se zmenšoval a my bohatli. Zažíváme i nyní malou pauzu, nebo jsme se odrazili od fukuyamovského konce dějin zpátky do 18. století? A umíme na to všechno nalepit cenovku?

Dominik Stroukal
17:00 – 18:00

Panelová diskuse

Panelová diskuse: Ekonomika v pohybu – jak mění geopolitika a trhy dodavatelské řetězce?

Dodavatelské řetězce procházejí turbulentním obdobím. Roste tlak na relokaci výrob, obchodní bariéry se stávají novým standardem a geopolitické faktory stále více ovlivňují logistiku. Firmy přehodnocují strategie – hledají rovnováhu mezi náklady, dostupností surovin a bezpečností dodávek a udržitelným růstem. Jaké faktory určují směr globálních i lokálních dodavatelských řetězců? Jsme svědky nového rozložení sil v obchodě a výrobě? Končí éra globalizace? Jaká je realita nearshoringu a friendshoringu? Proč rostou obchodní bariéry a cla? Co rozhoduje o přesunu výrob? Jak změny ve spotřebitelském chování ovlivňují výrobní a logistické strategie firem? Jaký sentiment převládá mezi manažery? Co čeká světovou ekonomiku v příštích letech a jak by se na to měl sektor logistiky připravit? Diskuse propojí pohledy ekonomů, odborníků na supply chain a manažerů firem, kteří tyto změny zažívají v praxi.

Panelovou diskusi bude moderovat Zuzana Hodková, reportérka SZ Byznys.

Zuzana Hodková, SZ Byznys
Marian Gono, SSI Schäfer Česká republika
Jiří Mlích, HOPI Logistics
Jakub Kodr, CTP
18:00 – 23:00

Večerní program

Logistika ze statku aneb Řízený sklad pro Maso-Profit

Dodávky technologií, potřeb a přísad do potravinářství mají svá logistická specifika. Rodinná firma Maso-Profit se v roce 2018 rozhodla vybudovat automatický sklad typu miniload, který umístila do starého statku v Hrdlořezích. Stroj byl uveden do ostrého provozu v roce 2020 a v té době šlo o první instalaci automatického zakladače Jungheinrich STC2B1A v Česku. Automat, kterému ve firmě rychle začali říkat Robot Emil, umožňuje zaměstnancům obsluhovat celý sklad s 2500 přepravkami a více než 10 000 druhy zboží. Moderní intralogistický systém si poradil i s původní sedlovou střechou budovy a umožnil využití obtížně přístupných prostor. Záhy se ale ukázalo, že další potřebný rozvoj intralogistiky komplikoval dvě dekády starý informační systém. A zde začíná další kapitola příběhu o optimalizaci logistických toků. Tu Maso-Profit začal psát společně s firmou K2 atmitec.

Jiří Kužniar, MASO-PROFIT
Pavel Motan, K2 atmitec

Optimalizace logistiky a skladového hospodářství s návratností šest měsíců

Případová studie se zabývá optimalizací skladového hospodářství v systému Plant Simulation – Digitální továrna. Hlavním cílem bylo vyřešit problém s přetížením příjmu paletami a navrhnout efektivní alternativu k plánované výstavbě nové haly. Místo rozšiřování stávající infrastruktury byla pozornost upřena na návrh automatizovaného skladu s optimalizovaným průtokem materiálu. Studie hodnotí kapacitu a efektivitu tohoto řešení s ohledem na očekávané požadavky projektu. Výsledky ukazují, že navržený systém dokáže zajistit plynulost provozu a odpovídající skladovací kapacity, čímž přináší zákazníkovi efektivnější a udržitelnější řešení pro budoucí rozvoj. Ušetřené náklady dosahují částky v řádech stovek tisíc eur jednorázově a desítky tisíc eur každý následující rok. Návratnost projektu v rámci kapitálových výdajů (Capex) byla necelých šest měsíců.

Zdeněk Dydek, Alllog Consulting
Pavel Čejka, Axiom Tech

Komponenty mezi výrobou a balením ve společnosti Clarios Plastics převážejí automaty

Společnost Clarios Plastics Czech, sídlící v České Lípě, je významným výrobcem plastových komponentů pro autobaterie, jako jsou boxy, víka, kryty a další díly. S výrobní kapacitou 80 milionů kusů ročně a týmem 170 zaměstnanců se řadí mezi klíčové hráče v tomto segmentu. ​V České Lípě má Clarios ještě závod na výrobu autobaterií samotných. Pro zvýšení efektivity a jako reakci na rostoucí poptávku po bateriích společnost Clarios Plastics Czech investovala do automatizace manipulace s paletami mezi výrobními zařízeními a balicí linkou. Původně se přibližně 100 paletových pozic obsluhovalo manuálně vysokozdvižnými vozíky. Automatizací tohoto procesu pomocí technologie Autopilot od TMHCZ se podařilo zajistit efektivnější tok materiálu bez nutnosti zvyšování počtu operátorů.​ Odstraněním ručně vedených vidlicových vozíků z výrobního a logistického provozu se také zlepšila bezpečnost provozu.

Zuzana Stryalová, Clarios Plastics Czech
Vojtěch Marvan, Clarios Plastics Czech
Pavel Bureš, Toyota Material Handling CZ
Aleš Hušek, Toyota Material Handling CZ

Sklad v pohybu: Komplexní řešení pro distribuční centrum firmy Tchibo

Společnost Dematic představí společně se svým zákazníkem, firmou Tchibo, řešení, které bylo na míru vytvořeno pro distribuční centrum v Chebu. Jedná se o instalaci, která je charakteristická svojí vysokou komplexitou. Srdce DC představuje pouch system, tedy zařízení se závěsnými taškami od společnosti Dematic. Ten je důmyslně propojený s dalšími hardwarovými a softwarovými částmi skladu, mj. 110 balicími místy, 50 000 paletovými pozicemi nebo shuttly.

Zbyněk Korelus, Tchibo
Tomáš Siazik, Dematic

Panelová diskuse: Jak úspěšně automatizovat intralogistiku?

Jaké jsou hlavní výzvy automatizačních projektů a jaké ponaučení si z nich můžeme vzít? Panelová diskuse navazující na sekci Intralogistika se zaměří na sdílení zkušeností s implementací pokročilých technologií ve skladech a výrobních provozech. Panelisté z řad dodavatelů i uživatelů intralogistických řešení se podělí o své poznatky z konkrétních projektů. Jak se vypořádali s překážkami? Jak se jim podařilo sladit nové skladové technologie s existujícími procesy a jak se změnila jejich logistika? Diskutovat se bude o návratnosti investic a o tom, jaké strategie vedou k bezproblémovému přijetí inovací ze strany zaměstnanců.

Panelovou diskusi bude moderovat Patricie Jakešová, konzultantka v oblasti retailu, logistiky a automatizace.

Petr Goliáš, Asseco CEIT
Libor Přeučil, ČVUT
Patricia Jakešová

Zamířit na vyšší efektivitu

Společnost Česká zbrojovka, součást skupiny Colt CZ Group, jeden ze světových výrobců palných zbraní, se rozhodla optimalizovat své logistické procesy pomocí cloudové aplikace Time Slot Control. Cílem bylo odstranit úzká hrdla v příjmu a expedici, minimalizovat prostoje a rozložit práci skladových operátorů i dopravců. Díky nasazení rezervačního systému přistavují dopravci vozidla v předem stanovených termínech, což snižuje provozní náklady – od optimalizace směn až po úspory na využití manipulační techniky a mzdových nákladů. Klesá také nejistota při zásobování materiálem a expedici hotových výrobků. Centrální evidence vozidel vjíždějících do areálu firmy zvyšuje bezpečnost, přehled pro všechny zúčastněné uživatele a eliminuje zbytečnou komunikaci e-mailem a telefonem a umožňuje reportovat vytíženost klíčových zdrojů a evidenci vratných obalů kolujících mezi dodavateli a vlastní firmou. Jaké další dopady měla tato změna na provoz České zbrojovky?

Adam Pavlůsek, Česká zbrojovka
Dana Klištincová, Lotraco

Ze silnic na koleje – Intermodální přeprava v praxi

Společnost Mondi Štětí, největší papírna v Čechách, vyrábí buničinu a papír pro obalová řešení, které vyváží do 80 zemí. Zaměstnává téměř 1000 lidí a nedávno dokončila investici do nového papírenského stroje, čímž se přiblížila k cíli milionu tun výrobků ročně. V rámci snahy o ekologičtější přepravu spolupracuje s LKW WALTER na rozšíření intermodální dopravy, která kombinuje silniční a železniční přepravu. Tím zajišťují efektivní a udržitelnější distribuci produktů po Evropě, snižují uhlíkovou stopu a zvyšují spolehlivost dodávek. Spolupráce dokládá, jak lze díky dlouhodobému partnerství a pokročilým logistickým řešením přispět k ochraně životního prostředí a posílit udržitelný rozvoj odvětví.

Michal Jakeš, Mondi Group
Samuel Adrien Mory, LKW Walter

Nábor bez bolesti: Jak OK Trans získal za dva měsíce 13 řidičů a mechaniků

V Česku chybí přes 15 000 řidičů kamionů a ti, kteří zůstávají, stárnou. Dopravci přitom potřebují nové profesionály bez dlouhého čekání. Tradiční náborové metody přestávají být účinné. Jak rekrutovat jinak? V krátké, ale informačně nabité talk show se dozvíte, jak mohou umělá inteligence a chytrá automatizace výrazně urychlit a zlevnit nábor řidičů. Michal Mikulášek, zakladatel metody Prodator, vyzpovídá Jiřího Šišku ze společnosti OK Trans, který řídí tým v pěti pobočkách a dohlíží na flotilu stovek kamionů. Společně odhalí, proč se rozhodli využít voicebota, co se jim osvědčilo a proč je dnes externí nábor výhodnější než budovat drahé interní HR týmy. Dozvíte se konkrétní data, reálné zkušenosti z praxe a důvody, proč je třeba změnit pohled na budoucnost náboru nejen řidičů.

Jiří Šiška, O.K. Trans Praha
Michal Mikulášek, Prodator

Automatizace v Lenzing Biocel Paskov zjednodušila administrativně náročnou správu vjezdu

Společnost Lenzing Biocel Paskov, která vyrábí viskózovou buničinu, se rozhodla modernizovat svůj vjezdový systém implementací samoobslužného kiosku Welcomo. Klíčový prvek představovalo propojení samoobslužných kiosků s externími systémy (přístupovým systémem Cominfo, SAP a kamerami pro čtení RZ). Integrace zrychlila a zjednodušila procesy, čímž nahradila administrativně náročnou správu vjezdu. Řešení vzniklo na míru specifickým potřebám společnosti Lenzing Biocel Paskov, přičemž hlavním cílem bylo zvýšení efektivity a komfortu pro všechny zúčastněné strany. Výsledkem je plynulejší provoz, vyšší bezpečnost a snížení provozních nákladů. Případová studie ukazuje, jak může digitalizace posunout logistické operace na novou úroveň a přinést hmatatelné přínosy v praxi.

Tomáš Forgač, Lenzing Biocel Paskov
Marek Čihák, M2C

Panelová diskuse: Digitální revoluce v dopravě

Digitalizace a automatizace proměňují způsob řízení nákladní dopravy. Jak se firmám daří adaptovat na nové technologie a které inovace přinášejí největší benefity? Existují překážky při zavádění digitalizace a jak je překonat? Panelová diskuse navazující na sekci Doprava zacílí na praktické zkušenosti s implementací digitálních řešení. Experti a zástupci firem, které tyto systémy již využívají, budou sdílet své poznatky o tom, jak technologie pomáhají redukovat náklady, optimalizovat trasy, zvyšovat efektivitu přepravy a snižovat dopad na životní prostředí.

Panelovou diskusi bude moderovat Tatiana Koššová,country manager SK společnosti ATOZ Group.

Libor Krejčí, Centrum dopravního výzkumu, v. v. i. 
Tomáš Pajonk, SolverTech
Milan Svejkovský, Coca-Cola HBC
Tatiana Koššová, ATOZ Group
9:30 – 12:00

SEELOG

Distribuční centrum Rohlik.cz – Horní Počernice

Moderní distribuční centrum Rohlik.cz v Horních Počernicích se rozkládá na ploše 11 700 m² a je srdcem logistického provozu pro hlavní město a okolí. Ve špičkových dnech je sklad schopen odbavit až 12 000 objednávek denně v režimu 20hodinového provozu. Návštěvníci nahlédnou do kompletního provozu – od příjmu zboží, přes konsolidaci objednávek až po jejich expedici k zákazníkům. Součástí prohlídky je i ukázka dvou skladovacích systémů AutoStore o rozloze 1 125 m² a 500 m², které výrazně přispívají k automatizaci provozu. Účastníci tak zažijí v reálném čase provoz moderního fulfillment centra, kde se snoubí technologie, efektivita a precizní logistické procesy.

Exkurzi povede Michael Němec, Group Automation Manager společnosti Rohlik Group.

Michael Němec, Rohlik Group

Výrobní a logistický závod Drylock Technologies v Hrádku nad Nisou

Návštěvníci si prohlédnou hlavní závod skupiny Drylock Technologies, který představuje přibližně 60 % celkového obratu a produkce celé skupiny. Provoz je vlajkovou lodí společnosti a zároveň její výkladní skříní – nabízí nejmodernější výrobní a logistické prostory a technologie. Továrna byla postavena v roce 2012 jako projekt na zelené louce ve spolupráci s developerskou společnostní VGP. Během deseti let se rozrostl na zastavěnou plochu o celkové rozloze 118 000 m². Díky tomu se závod v Hrádku nad Nisou stal největším výrobcem plen v Evropě a řadí se mezi pět největších na světě. Jednu ze zajímavostí tvoří propojení výrobní a skladové haly tunelem, který vede pod silnicí I. třídy směrem do Polska. Výrobní část závodu zahrnuje 27 vysokorychlostních linek, které dosahují produkce až 1000 kusů za minutu. Hrádecký závod pokrývá kompletní produktové portfolio – od dětských plen až po inkontinenční pomůcky pro dospělé. V oblasti intralogistiky návštěvníci uvidí různé typy regálových systémů a jeden plně automatizovaný výškový sklad. Primární důraz je kladen na vysokohustotní skladování – závod v Hrádku obsluhuje více než 80 000 cargo jednotek (paleta 1200 × 800 × 2400 mm), dalších 50 000 jednotek se nachází v externích skladech. Denně je průměrně odbaveno 150 odchozích a 70 příchozích kamionů. Hladký průběh nakládek a vykládek zajišťuje automatický navigační systém s rozpoznáváním registračních značek, propojený s rezervačním systémem pro časové plánování manipulací.

Exkurzi povede Daniel Korec, specialista logistických projektů společnosti Drylock Technologies.

Daniel Korec, Drylock Technologies

Chcete slyšet tyto inspirativní prezentace?
Rezervujte si své místo na kongresu ještě dnes!

Registrace
EASTLOG
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.